Finite cognition and finite semiosis: A new perspective on semiotics for the information age

For semiotics the precipitous arrival of the information age and the “attention economy” suggests a new theoretical standpoint: that semiosis is a function of the finiteness of human cognition and the allocation of that resource. Proceeding on this basis, a model is presented that offers novel defin...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Shackell, Cameron [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Erschienen:

De Gruyter ; 2018

Schlagwörter:

attention economy

semiotic model

semiosic field

semiotic valence

artefact

quantum effects

corpora of knowledge

Umfang:

16

Reproduktion:

Walter de Gruyter Online Zeitschriften

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Semiotica - Berlin [u.a.] : Mouton de Gruyter, 1969, 2018(2018), 222 vom: 25. Apr., Seite 225-240

Übergeordnetes Werk:

volume:2018 ; year:2018 ; number:222 ; day:25 ; month:04 ; pages:225-240 ; extent:16

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.1515/sem-2018-0020

Katalog-ID:

NLEJ24818041X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!