Evaluation in US and Japanese history textbooks

This paper attempts to make a corpus and cross-linguistic study of how the Pacific War is evaluated in US and Japanese history textbooks by drawing upon Systemic Functional Linguistics and the Appraisal System. The global pattern of evaluation in the data is such that the US history textbook gives m...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Gu, Xiang [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Erschienen:

De Gruyter ; 2016

Schlagwörter:

history textbook

discourse analysis

systemic functional linguistics

appraisal system

evaluation

Umfang:

23

Reproduktion:

Walter de Gruyter Online Zeitschriften

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Text & talk - Berlin [u.a.] : Mouton de Gruyter, 2006, 36(2016), 2 vom: 1. Apr., Seite 221-243

Übergeordnetes Werk:

volume:36 ; year:2016 ; number:2 ; day:1 ; month:04 ; pages:221-243 ; extent:23

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.1515/text-2016-0011

Katalog-ID:

NLEJ248185373

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!