Storying experience: Young children’s early use of story genres

The purpose of this study is to support early childhood teachers’ understanding of the diversity and sophistication present in young children’s storytelling to counteract singular and tacit conceptualizations of story. Drawing on the notion of genre, this study uses systemic functional linguistics t...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Flynn, Erin Elizabeth [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Erschienen:

De Gruyter ; 2018

Schlagwörter:

storytelling

story genres

early childhood

systemic functional linguistics

linguistic diversity

Umfang:

24

Reproduktion:

Walter de Gruyter Online Zeitschriften

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Text & talk - Berlin [u.a.] : Mouton de Gruyter, 2006, 38(2018), 4 vom: 02. Juni, Seite 457-480

Übergeordnetes Werk:

volume:38 ; year:2018 ; number:4 ; day:02 ; month:06 ; pages:457-480 ; extent:24

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.1515/text-2018-0010

Katalog-ID:

NLEJ248186205

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!