On the distinction between deficits of access and deficits of storage: A question of theory

In this paper we discuss some aspects of the role of theory in cognitive neuropsychological research. We will consider, in particular, the nature of performance criteria used in classifying patients with acquired cognitive disorders, and we will argue that all such criteria are necessarily theory-la...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Rapp, Brenda [verfasserIn]

Caramazza, Alfonso [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2011

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Cognitive neuropsychology - London [u.a.] : Taylor & Francis, 1984, 10(1993), 2 vom: 01. März, Seite 113-141

Übergeordnetes Werk:

number:2 ; volume:10 ; year:1993 ; month:03 ; day:01 ; pages:113-141

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.1080/02643299308253458

Katalog-ID:

NLEJ25270083X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!