Grudge spending: the interplay between markets and culture in the purchase of security

In the paper, we use data from an English study of security consumption, and recent work in the cultural sociology of markets, to illustrate the way in which moral and social commitments shape and often constrain decisions about how, or indeed whether, individuals and organizations enter markets for...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Loader, Ian [verfasserIn]

Goold, Benjamin

Thumala, Angélica

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: 2015 The Authors. © 2015 The Editorial Board of

© COPYRIGHT 2015 Blackwell Publishers Ltd.

Schlagwörter:

commodification

moral economy

security

markets

culture

consumption

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: The sociological review - London : Sage Publications Ltd, 1908, 63(2015), 4, Seite 858-875

Übergeordnetes Werk:

volume:63 ; year:2015 ; number:4 ; pages:858-875

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DOI / URN:

10.1111/1467-954X.12329

Katalog-ID:

OLC1957191570

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