Leveraging the Power of a Twitter Network for Library Promotion

The Twitter network of two academic libraries was analyzed to determine the influential accounts that connect to them. Such information can be exploited by libraries to create tailored social media outreach and information dissemination programs. Three network metrics, measuring different definition...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Jason Shulman [verfasserIn]

Jewelry Yep

Daniel Tomé

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Schlagwörter:

Library science

Influence

Social networks

Academic libraries

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: The journal of academic librarianship - San Diego, Calif. : Elsevier, 1975, 41(2015), 2, Seite 178-185

Übergeordnetes Werk:

volume:41 ; year:2015 ; number:2 ; pages:178-185

Links:

Volltext
Link aufrufen

DOI / URN:

10.1016/j.acalib.2014.12.004

Katalog-ID:

OLC1965012957

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!