Theorising the role of cultural products in cultural diplomacy from a Cultural Studies perspective

Cultural diplomacy continues to attract significant interest as a potential means for states to exercise 'soft power'. However, policy-makers and academics who assert the efficacy of cultural diplomacy in terms of influencing foreign publics and states rarely consider how cultural products...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Clarke, David [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2016

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: © 2014 Taylor & Francis 2014

Schlagwörter:

cultural products

Cultural Studies

cultural diplomacy

soft power

Cultural policy

Cultural relations

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: The international journal of cultural policy - London [u.a.] : Routledge, 1997, 22(2016), 2, Seite 147-17

Übergeordnetes Werk:

volume:22 ; year:2016 ; number:2 ; pages:147-17

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DOI / URN:

10.1080/10286632.2014.958481

Katalog-ID:

OLC1973309181

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