The impact of perceived brand globalness on consumers' willingness to pay

This research replicates the study of Steenkamp, Batra, and Alden (2003) on perceived brand globalness (PBG) and provides a stringent test of their documented effects through (a) considering the impact of PBG on consumers' willingness to pay (WTP), and (b) experimentally manipulating brand glob...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Davvetas, Vasileios [verfasserIn]

Sichtmann, Christina

Diamantopoulos, Adamantios

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: © COPYRIGHT 2015 Elsevier B.V.

Schlagwörter:

Consumer behavior

Willingness to pay

Studies

Brand equity

Market research

Market segments

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: International journal of research in marketing - Amsterdam : Elsevier, 1984, 32(2015), 4, Seite 431

Übergeordnetes Werk:

volume:32 ; year:2015 ; number:4 ; pages:431

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DOI / URN:

10.1016/j.ijresmar.2015.05.004

Katalog-ID:

OLC1973971224

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