Effects of different text display types on reading comprehension, sustained attention and cognitive load in mobile reading contexts

Despite the popularity of mobile reading devices, many studies have indicated that small screens restrict information transmission, adversely affecting reading performance on mobile devices. Moreover, mobile reading typically occurs in different reading contexts. Therefore, suitable text display typ...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Chen, Chih-Ming [verfasserIn]

Lin, Yu-Ju

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2016

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: © 2014 Taylor & Francis 2014

Schlagwörter:

mobile reading

text display type

cognitive load

reading comprehension

sustained attention

Reading

Reading comprehension

Automobile industry

Interactive learning

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Interactive learning environments - Abingdon : Routledge Taylor & Francis Group, 1990, 24(2016), 3, Seite 553-571

Übergeordnetes Werk:

volume:24 ; year:2016 ; number:3 ; pages:553-571

Links:

Volltext
Link aufrufen
Link aufrufen

DOI / URN:

10.1080/10494820.2014.891526

Katalog-ID:

OLC1975711971

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!