Evaluating the Psychometric Characteristics of Generated Multiple-Choice Test Items

Item development is a time- and resource-intensive process. Automatic item generation integrates cognitive modeling with computer technology to systematically generate test items. To date, however, items generated using cognitive modeling procedures have received limited use in operational testing s...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Gierl, Mark J [verfasserIn]

Lai, Hollis

Pugh, Debra

Touchie, Claire

Boulais, André-Philippe

De Champlain, André

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2016

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: © 2016 Taylor & Francis 2016

Schlagwörter:

Automation

Cognitive models

Information technology

Performance evaluation

Quantitative psychology

Educational tests & measurements

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Applied measurement in education - Chestnut, Pa.[u.a.] : Routledge, Taylor & Francis Group, 1988, 29(2016), 3, Seite 196

Übergeordnetes Werk:

volume:29 ; year:2016 ; number:3 ; pages:196

Links:

Volltext
Link aufrufen
Link aufrufen

DOI / URN:

10.1080/08957347.2016.1171768

Katalog-ID:

OLC1979325227

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!