Push‐me pull‐you: comparative advertising in the OTC analgesics industry

We derive equilibrium incentives to use comparative advertising that pushes up own brand perception and pulls down the brand image of targeted rivals. Data on content and spending for all TV advertisements in Over‐The‐ Counter (OTC) analgesics enable us to construct matrices of rival targeting expen...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Anderson, Simon P [verfasserIn]

Ciliberto, Federico

Liaukonyte, Jura

Renault, Régis

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2016

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: © 2016, The RAND Corporation.

© COPYRIGHT 2016 Published on behalf of the RAND Corporation.

Schlagwörter:

Advertising

Automobile industry

Brand image

Analysis

Nonprescription drugs

Perceptions

Equilibrium

Advertisements

Studies

Analgesics

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: The Rand journal of economics - Hoboken, NJ : Wiley, 1984, 47(2016), 4, Seite 1029-1056

Übergeordnetes Werk:

volume:47 ; year:2016 ; number:4 ; pages:1029-1056

Links:

Volltext
Link aufrufen
Link aufrufen

DOI / URN:

10.1111/1756-2171.12162

Katalog-ID:

OLC1988203473

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!