Maximizing and assessing a one-shot information literacy session: A case study

This case study describes collaboration between an instructor and business librarian to maximize a one-shot information literacy session for a required marketing class for business majors. It includes an active-learning exercise where groups use three key business databases to conduct a company and...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Gil, Esther L [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: Published with license by Taylor & Francis © 2017 Esther L. Gil 2017

Schlagwörter:

Active learning

business education

assessment

bibliographic instruction

information literacy

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of business & finance librarianship - Binghamton, NY : Haworth Press, 1990, 22(2017), 2, Seite 97

Übergeordnetes Werk:

volume:22 ; year:2017 ; number:2 ; pages:97

Links:

Volltext
Link aufrufen

DOI / URN:

10.1080/08963568.2017.1285748

Katalog-ID:

OLC1993137335

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!