From me to we: Revolutionising Mindfulness in Schools

The practice of mindfulness adapts Buddhist meditation to everyday life. It seems effective at managing depression and anxiety, and is taught in schools to boost resilience and grades. Mostly, this prioritises calm. Students learn to focus on themselves, without Buddhist teachings on ethics or inter...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Simpson, Daniel [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Rechteinformationen:

Nutzungsrecht: © 2017 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group 2017

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Contemporary buddhism - Abingdon : Routledge, 2000, 18(2017), 1, Seite 47

Übergeordnetes Werk:

volume:18 ; year:2017 ; number:1 ; pages:47

Links:

Volltext
Link aufrufen

DOI / URN:

10.1080/14639947.2017.1301032

Katalog-ID:

OLC1993563784

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!