NVH Optimization of Range Extender Engines by Electric Torque Profile Shaping

Range extender operation in an electric vehicle should be imperceptible to the driver from a noise/vibration standpoint. Rolling torque compensation allows virtually vibration-free range extender engine operation by utilizing a balanced counter-rotating inertia that is geared to the cranktrain. The...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Andert, Jakob [verfasserIn]

Herold, Konrad

Savelsberg, Rene

Pischinger, Martin

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

torque profile shaping

Shafts

Acoustics

split gear

Combustion

Engines

Generators

Gears

Electric vehicles

NVH

inverter control

optimization range extender

Torque

cost function

Föller approximation

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: IEEE transactions on control systems technology - New York, NY : IEEE, 1993, 25(2017), 4, Seite 1465-1472

Übergeordnetes Werk:

volume:25 ; year:2017 ; number:4 ; pages:1465-1472

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DOI / URN:

10.1109/TCST.2016.2601286

Katalog-ID:

OLC1995272205

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