Justifications for choices made in procedures

Abstract In any procedural mathematical situation, there are multiple ways of achieving the same answer. Given this observation, we ask, why choose one procedural solution over another? We address this question here with data drawn from interviews conducted with university students engaged in row-re...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Maciejewski, Wes [verfasserIn]

Star, Jon R.

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

Procedural flexibility

Student justifications

Mathematical flexibility

Use of flexible cognition

Anmerkung:

© Springer Nature B.V. 2019

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Educational studies in mathematics - Springer Netherlands, 1968, 101(2019), 3 vom: 21. März, Seite 325-340

Übergeordnetes Werk:

volume:101 ; year:2019 ; number:3 ; day:21 ; month:03 ; pages:325-340

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10649-019-09886-7

Katalog-ID:

OLC2027745513

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!