Cognitive contours: recent work on cross-cultural psychology and its relevance for education

Abstract This paper outlines new work in cross-cultural psychology largely drawn from Nisbett, Choi, and Smith (Cognition, 65, 15–32, 1997); Nisbett, Peng, Choi, & Norenzayan, Psychological Review, 108(2), 291–310, 2001; Nisbett, The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differen...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Martin Davies, W. [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2006

Schlagwörter:

Inference-making

Critical thinking

Argument

Linguistic determinism

Linguistic relativism

Anmerkung:

© Springer Science + Business Media B.V. 2006

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Studies in philosophy and education - Springer Netherlands, 1960, 26(2006), 1 vom: 12. Dez., Seite 13-42

Übergeordnetes Werk:

volume:26 ; year:2006 ; number:1 ; day:12 ; month:12 ; pages:13-42

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11217-006-9012-4

Katalog-ID:

OLC2033713016

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!