Review of Reconstructing ‘Education’ Through Mindful Attention: Positioning the Mind at the Center of Curriculum and Pedagogy, Oren Ergas

Abstract This paper provides a review of Reconstructing ‘Education' through Mindful Attention: Positioning the Mind at the Center of Curriculum and Pedagogy by Oren Ergas. The review examines the central argument of the book, namely that present educational theory and practice avoids substantia...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Lewin, David [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2018

Schlagwörter:

Mindfulness

Attention

Socialization

Experience

Contemplation

Anmerkung:

© The Author(s) 2018

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Studies in philosophy and education - Springer Netherlands, 1960, 37(2018), 3 vom: 27. Feb., Seite 315-321

Übergeordnetes Werk:

volume:37 ; year:2018 ; number:3 ; day:27 ; month:02 ; pages:315-321

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11217-018-9603-x

Katalog-ID:

OLC2033718409

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!