A Framework for the Generation of Adaptive Courses Based on Semantic Metadata

Abstract This approach proposes the creation and management of adaptive learning systems by combining component technology, semantic metadata, and adaptation rules. A component model allows interaction among components that share consistent assumptions about what each provides and each requires of t...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Duitama, Freddy [verfasserIn]

Defude, Bruno

Bouzeghoub, Amel

Lecocq, Claire

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2005

Schlagwörter:

adaptive learning system

semantic metadata

learning objects

composition of learning objects

Anmerkung:

© Springer Science + Business Media, Inc. 2005

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Multimedia tools and applications - Kluwer Academic Publishers, 1995, 25(2005), 3 vom: März, Seite 377-390

Übergeordnetes Werk:

volume:25 ; year:2005 ; number:3 ; month:03 ; pages:377-390

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11042-005-6541-8

Katalog-ID:

OLC2034997492

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!