Corporate Social Responsibility of the Most Highly Reputed European and North American Firms

Abstract The objective of this article is double: first, to analyze, using a descriptive analysis, the main differences in the level and components of social behaviour between European and North American firms and, second, to contrast empirically, using a multiple linear regression model, whether th...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Sotorrío, Ladislao Luna [verfasserIn]

Sánchez, José Luis Fernández

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2008

Schlagwörter:

corporate social responsibility (CSR)

social behaviour

CSR factors

reputation

institutional theory

cross-cultural analysis

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media B.V. 2008

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of business ethics - Springer Netherlands, 1982, 82(2008), 2 vom: 26. Aug., Seite 379-390

Übergeordnetes Werk:

volume:82 ; year:2008 ; number:2 ; day:26 ; month:08 ; pages:379-390

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10551-008-9901-2

Katalog-ID:

OLC2044537532

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