An Exploratory Study into the Factors Impeding Ethical Consumption

Abstract Although consumers are increasingly engaged with ethical factors when forming opinions about products and making purchase decisions, recent studies have highlighted significant differences between consumers’ intentions to consume ethically, and their actual purchase behaviour. This article...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Bray, Jeffery [verfasserIn]

Johns, Nick

Kilburn, David

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2010

Schlagwörter:

attitude–behaviour gap

ethical consumption

Fair Trade

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media B.V. 2010

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of business ethics - Springer Netherlands, 1982, 98(2010), 4 vom: 26. Aug., Seite 597-608

Übergeordnetes Werk:

volume:98 ; year:2010 ; number:4 ; day:26 ; month:08 ; pages:597-608

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10551-010-0640-9

Katalog-ID:

OLC2044547538

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!