An extended delayed feedback control method for the two-lane traffic flow

Abstract This study extended a delayed feedback control method for the two-lane car-following model. In order to suppress the traffic jams more actually in the two-lane vehicle groups with lane-changing behavior, we introduced the delayed time of receiving the longitudinal and lateral interaction in...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Rong, Ying [verfasserIn]

Wen, Huiying

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2018

Schlagwörter:

Delayed feedback

Delayed time

Control method

Car-following model

Stability analysis

Anmerkung:

© Springer Nature B.V. 2018

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Nonlinear dynamics - Springer Netherlands, 1990, 94(2018), 4 vom: 17. Aug., Seite 2479-2490

Übergeordnetes Werk:

volume:94 ; year:2018 ; number:4 ; day:17 ; month:08 ; pages:2479-2490

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11071-018-4504-7

Katalog-ID:

OLC2051134952

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