Economic analysis of trans-ocean LNG-fueled container ship

Abstract This paper proposes concepts and economic analysis of 9,300 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) trans-ocean container ship fueled by LNG, sailing between Asia and Europe, based on the design of existing container ship fueled by bunker oil. For a quantitative comparison, three projects complyi...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Adachi, Masaki [verfasserIn]

Kosaka, Hiroyuki

Fukuda, Tetsugo

Ohashi, Shota

Harumi, Kazuyoshi

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2014

Schlagwörter:

LNG

Container ship

LNG fuel tank

Discount cash flow method (DCFM)

Net present value (NPV)

Anmerkung:

© JASNAOE 2014

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of marine science and technology - Springer Japan, 1995, 19(2014), 4 vom: 11. Mai, Seite 470-478

Übergeordnetes Werk:

volume:19 ; year:2014 ; number:4 ; day:11 ; month:05 ; pages:470-478

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00773-014-0262-5

Katalog-ID:

OLC2051328668

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