How fair is pricing perceived to be? An empirical study

Abstract The perceived fairness of different rules for allocating scarce resources is analysed in two cases: seats on a high speed train and parking spaces in a company car park. Attitudes toward allocation rules depend on context. They vary according to: the educational level of respondents; the ty...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Raux, Charles [verfasserIn]

Souche, Stéphanie

Croissant, Yves

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2008

Schlagwörter:

Fairness

Attitudes

Allocation rules

Pricing

Empirical survey

Transport

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media, LLC 2008

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Public choice - Springer US, 1968, 139(2008), 1-2 vom: 31. Dez., Seite 227-240

Übergeordnetes Werk:

volume:139 ; year:2008 ; number:1-2 ; day:31 ; month:12 ; pages:227-240

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11127-008-9390-y

Katalog-ID:

OLC206196205X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!