Artificial Intelligence and learning, epistemological perspectives

Abstract In this article, I establish a theory of knowledge approach for evaluating the use of computers for educational purposes at the university. In so doing, I trace part of the history of the “enabling factor” of Artificial Intelligence in this sector, an important element that has been integra...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Schmidt, C. T. A. [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2007

Schlagwörter:

Intelligent Tutorial System

Intellectual History

Unexpected Connection

Artificial Intelligence Community

Strong Artificial Intelligence

Anmerkung:

© Springer-Verlag London Limited 2007

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: AI & society - Springer-Verlag, 1987, 21(2007), 4 vom: 02. März, Seite 537-547

Übergeordnetes Werk:

volume:21 ; year:2007 ; number:4 ; day:02 ; month:03 ; pages:537-547

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00146-007-0083-8

Katalog-ID:

OLC2063886156

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!