The impact of a product’s country-of-origin on compromise and attraction effects

Abstract Product information, such as country-of-origin (COO), often influences consumer choice. This research explores how valence of COO influences the magnitude of the compromise and attraction effects. The results of four experiments demonstrate that when a product’s COO denotes a negative image...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Chuang, Shih-Chieh [verfasserIn]

Yen, HsiuJu Rebecca

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2007

Schlagwörter:

Attraction effect

Compromise effect

Country-of-origin

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media, LLC 2007

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Marketing letters - Springer US, 1989, 18(2007), 4 vom: 23. Mai, Seite 279-291

Übergeordnetes Werk:

volume:18 ; year:2007 ; number:4 ; day:23 ; month:05 ; pages:279-291

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11002-007-9017-y

Katalog-ID:

OLC2070811840

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