Joe L. Kincheloe: Embracing criticality in science education

Abstract This article reviews significant contributions made by Joe L. Kincheloe to critical research in science education, especially through a multimethodological, multitheoretical, and multidisciplinary informed lens that incorporates social, cultural, political, economic, and cognitive dynamics—...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Bayne, Gillian U. [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2009

Schlagwörter:

Critical science education

Bricolage

Postformalism

Hermeneutics

Critical ontology

Critical consciousness

Critical pedagogy

Critical constructivism

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media B.V. 2009

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Cultural studies of science education - Springer Netherlands, 2006, 4(2009), 3 vom: 27. Mai, Seite 559-567

Übergeordnetes Werk:

volume:4 ; year:2009 ; number:3 ; day:27 ; month:05 ; pages:559-567

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11422-009-9204-7

Katalog-ID:

OLC2071192591

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!