Debate on global warming as a socio-scientific issue: science teaching towards political literacy

Abstract The focus of this response to the original article by Tom G. H. Bryce and Stephen P. Day (Cult Stud Sci Educ. doi:10.1007/s11422-012-9407-1, 2013) is the use of empirical data to illustrate and expand the understanding of key points of their argument. Initially, I seek to discuss possible a...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

dos Santos, Wildson Luiz Pereira [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2014

Schlagwörter:

Global warming

Climate change

Socio-scientific issues

Scientific literacy

Political literacy

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media Dordrecht 2014

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Cultural studies of science education - Springer Netherlands, 2006, 9(2014), 3 vom: 01. Mai, Seite 663-674

Übergeordnetes Werk:

volume:9 ; year:2014 ; number:3 ; day:01 ; month:05 ; pages:663-674

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11422-014-9596-x

Katalog-ID:

OLC2071195663

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!