Wayfinding as a concept for understanding success among Native Americans in STEM: “learning how to map through life”

Abstract This paper discusses findings from 40 ethnographically inspired interviews with 21 Native science professionals conducted in two iterative phases (21 in Phase I and 19 in Phase II), and a structured dialogue workgroup session with a six-member subset of the interviewees. Interview and group...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Page-Reeves, Janet [verfasserIn]

Marin, Ananda

Moffett, Maurice

DeerInWater, Kathy

Medin, Douglas

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2018

Schlagwörter:

Identity

STEM education

American Indian culture

American

Indian

Education

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media B.V. 2018

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Cultural studies of science education - Springer Netherlands, 2006, 14(2018), 1 vom: 29. März, Seite 177-197

Übergeordnetes Werk:

volume:14 ; year:2018 ; number:1 ; day:29 ; month:03 ; pages:177-197

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11422-017-9849-6

Katalog-ID:

OLC2071198743

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!