High-performance adaptive texture streaming and rendering of large 3D cities

Abstract We propose a high-performance texture streaming system for real-time rendering of large 3D cities with millions of textures. Our main contribution is a texture streaming system that automatically adjusts the streaming workload at runtime based on measured frame latencies, specifically addre...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Zhang, Alex [verfasserIn]

Chen, Kan

Johan, Henry

Erdt, Marius

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Real-time rendering

Texture streaming

Virtual texturing

3D cities

Anmerkung:

© The Author(s) 2021

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: The visual computer - Springer Berlin Heidelberg, 1985, 38(2021), 4 vom: 01. Juni, Seite 1245-1262

Übergeordnetes Werk:

volume:38 ; year:2021 ; number:4 ; day:01 ; month:06 ; pages:1245-1262

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00371-021-02152-z

Katalog-ID:

OLC2078371653

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