The addictive trait in buying behaviour

Abstract Subsequent to two reports in JCP on empirical studies of “compulsive consumption’ (Faber & O'Guinn. 1988a; Valence, d'Astous. & Fortier, 1988) the author presents the conceptual foundations of an ongoing West German study of addictive buying. He argues that it is consisten...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Scherhorn, Gerhard [verfasserIn]

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

1990

Schlagwörter:

Additional Insight

Industrial Society

German Study

Conceptual Foundation

Psychological Knowledge

Anmerkung:

© Kluwer Academic Publishers 1990

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of consumer policy - Kluwer Academic Publishers, 1983, 13(1990), 1 vom: März, Seite 33-51

Übergeordnetes Werk:

volume:13 ; year:1990 ; number:1 ; month:03 ; pages:33-51

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/BF00411868

Katalog-ID:

OLC2112635107

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