Metaphors for learning and doing mathematics in advanced mathematics lectures

Abstract The metaphors that students form and encounter have been shown to exert a powerful influence on how they think about mathematics. In this paper, we explore the linguistic metaphors about learning and doing mathematics that were prevalent in 11 advanced mathematics lectures. We present four...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Olsen, Joe [verfasserIn]

Lew, Kristen

Weber, Keith

Format:

Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

Metaphor

Advanced mathematics courses

Lecture

Anmerkung:

© Springer Nature B.V. 2020

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Educational studies in mathematics - Springer Netherlands, 1968, 105(2020), 1 vom: 13. Aug., Seite 1-17

Übergeordnetes Werk:

volume:105 ; year:2020 ; number:1 ; day:13 ; month:08 ; pages:1-17

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10649-020-09968-x

Katalog-ID:

OLC2119401462

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!