Adolescents’ responses to the promotion and flavouring of e-cigarettes

Objectives The purpose of the study is to examine adolescents’ awareness of e-cigarette marketing and investigate the impact of e-cigarette flavour descriptors on perceptions of product harm and user image. Methods Data come from the 2014 Youth Tobacco Policy Survey, a cross-sectional in-home survey...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Ford, Allison [verfasserIn]

MacKintosh, Anne Marie

Bauld, Linda

Moodie, Crawford

Hastings, Gerard

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Schlagwörter:

E-cigarettes

E-cigarette use

Adolescents

Marketing

Promotion

Flavours

Anmerkung:

© The Author(s) 2015

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Sozial- und Präventivmedizin - Basel : Birkhäuser, 1956, 61(2015), 2 vom: 09. Dez., Seite 215-224

Übergeordnetes Werk:

volume:61 ; year:2015 ; number:2 ; day:09 ; month:12 ; pages:215-224

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00038-015-0769-5

Katalog-ID:

SPR000343897

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