Spanning Trees and the Complexity of Flood-Filling Games

Abstract We consider problems related to the combinatorial game (Free-) Flood-It, in which players aim to make a coloured graph monochromatic with the minimum possible number of flooding operations. We show that the minimum number of moves required to flood any given graph G is equal to the minimum,...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Meeks, Kitty [verfasserIn]

Scott, Alexander

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2013

Schlagwörter:

Computational complexity

Graph colouring

Games on graphs

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media New York 2013

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Theory of computing systems - New York, NY : Springer, 1997, 54(2013), 4 vom: 04. Juni, Seite 731-753

Übergeordnetes Werk:

volume:54 ; year:2013 ; number:4 ; day:04 ; month:06 ; pages:731-753

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00224-013-9482-z

Katalog-ID:

SPR002496658

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