The Impact of Resident- and Self-Evaluations on Surgeon’s Subsequent Teaching Performance

Background This study evaluates how residents’ evaluations and self-evaluations of surgeon’s teaching performance evolve after two cycles of evaluation, reporting, and feedback. Furthermore, the influence of over- and underestimating own performance on subsequent teaching performance was investigate...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Boerebach, Benjamin C. M. [verfasserIn]

Arah, Onyebuchi A.

Heineman, Maas Jan

Busch, Olivier R. C.

Lombarts, Kiki M. J. M. H.

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2014

Schlagwörter:

Evaluation Period

Subsequent Performance

Teaching Performance

Residency Training Program

Resident Evaluation

Anmerkung:

© Société Internationale de Chirurgie 2014

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: World Journal of Surgery - Springer-Verlag, 1996, 38(2014), 11 vom: 28. Mai, Seite 2761-2769

Übergeordnetes Werk:

volume:38 ; year:2014 ; number:11 ; day:28 ; month:05 ; pages:2761-2769

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00268-014-2655-3

Katalog-ID:

SPR003445151

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!