Layered occlusion map for soft shadow generation

Abstract This paper presents a high-quality high-performance algorithm to compute plausible soft shadows for complex dynamic scenes. Given a rectangular light source, the scene is rendered from the viewpoint placed at the center of the light source, and discretized into a layered depth map. For each...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Nguyen, Kien T. [verfasserIn]

Jang, Hanyoung [verfasserIn]

Han, JungHyun [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2010

Schlagwörter:

Soft shadow algorithm

Image processing

Hardware accelerated rendering

Real-time shadowing

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: The visual computer - Berlin : Springer, 1985, 26(2010), 12 vom: 28. Apr., Seite 1497-1512

Übergeordnetes Werk:

volume:26 ; year:2010 ; number:12 ; day:28 ; month:04 ; pages:1497-1512

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/s00371-010-0507-1

Katalog-ID:

SPR004623584

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