A typology of approaches to peer tutoring. Unraveling peer tutors’ behavioural strategies

Abstract Peer tutors’ behaviour has been stated to have the power to create and increase learning opportunities within peer tutoring programs. However, previous studies have shown that peer tutors struggle to adopt facilitative and constructivist-oriented strategies, as they lean more towards direct...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Berghmans, Inneke [verfasserIn]

Neckebroeck, Fanny [verfasserIn]

Dochy, Filip [verfasserIn]

Struyven, Katrien [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2012

Schlagwörter:

Peer-assisted learning

Approaches to peer tutoring

Typology

Peer tutors’ experiences

Mixed methods research

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: European journal of psychology of education - Dordrecht [u.a.] : Springer Netherlands, 1986, 28(2012), 3 vom: 27. Juni, Seite 703-723

Übergeordnetes Werk:

volume:28 ; year:2012 ; number:3 ; day:27 ; month:06 ; pages:703-723

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10212-012-0136-3

Katalog-ID:

SPR009154671

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!