Teachers’ Perspectives on the Consequences of Managing Classroom Climate

Background Well-managed, emotionally positive preschool classrooms promote academic and social success (Mashburn et al. in Child Dev 79(3):732–749. 10.1111/j.1467-8624.2008.01154.x, 2008). Therefore, learning standards and practitioner guidelines emphasize the maintenance of a positive, well-managed...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Shewark, Elizabeth A. [verfasserIn]

Zinsser, Katherine M. [verfasserIn]

Denham, Susanne A. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2018

Schlagwörter:

Classroom management

Preschool

Teachers

Qualitative research

Social and emotional competence

Social emotional learning

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Child & youth care forum - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1971, 47(2018), 6 vom: 20. Juni, Seite 787-802

Übergeordnetes Werk:

volume:47 ; year:2018 ; number:6 ; day:20 ; month:06 ; pages:787-802

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10566-018-9461-2

Katalog-ID:

SPR011374926

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!