Executive Function Differences Between Bilingual Arabic–English and Monolingual Arabic Children

Abstract This study aimed to explore the differences between Arabic–English bilingual and monolingual Arabic children on a battery of executive functions. Prior research on the influence of bilingualism on cognitive abilities and executive functions has shown mixed results. Some results suggested th...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Abdelgafar, Ghada Mohammed [verfasserIn]

Moawad, Ruba AbdelMatloub [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2014

Schlagwörter:

Bilingualism

Arabic–English bilinguals

Executive functions

Bilinguals

Monolinguals

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of psycholinguistic research - New York, NY [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., 1971, 44(2014), 5 vom: 24. Juli, Seite 651-667

Übergeordnetes Werk:

volume:44 ; year:2014 ; number:5 ; day:24 ; month:07 ; pages:651-667

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10936-014-9309-3

Katalog-ID:

SPR014772817

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!