Psychosocial Treatments for Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder

Abstract This article reviews studies examining the efficacy of behavioral interventions for the treatment of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD). A specific emphasis is placed on evidence-based interventions that include parent training, classroom, academic, and peer interve-ntions. Res...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Daly, Brian P. [verfasserIn]

Creed, Torrey [verfasserIn]

Xanthopoulos, Melissa [verfasserIn]

Brown, Ronald T. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2007

Schlagwörter:

ADHD

Behavior therapy

Parent training

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Neuropsychology review - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, 1990, 17(2007), 1 vom: 27. Jan., Seite 73-89

Übergeordnetes Werk:

volume:17 ; year:2007 ; number:1 ; day:27 ; month:01 ; pages:73-89

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11065-006-9018-2

Katalog-ID:

SPR016278747

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!