The Construction of Masculinity: A Cross-Cultural Analysis of Men’s Lifestyle Magazine Advertisements

Abstract The increasing global popularity of men’s lifestyle magazines offers a unique opportunity to study how advertising constructs masculinity across cultures. This study conducted a content analysis of 636 ads from the three most popular men’s lifestyle magazines in Taiwan, China, and the Unite...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Tan, Yue [verfasserIn]

Shaw, Ping [verfasserIn]

Cheng, Hong [verfasserIn]

Kim, Kwangmi Ko [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2013

Schlagwörter:

Masculinity

Men’s lifestyle magazine advertising

Content analysis

Male body image

Men’s roles

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Sex roles - Dordrecht : Springer Science + Business Media B.V., 1975, 69(2013), 5-6 vom: 21. Juni, Seite 237-249

Übergeordnetes Werk:

volume:69 ; year:2013 ; number:5-6 ; day:21 ; month:06 ; pages:237-249

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11199-013-0300-5

Katalog-ID:

SPR017657849

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