Research–practice interactions as reported in recent design studies: still promising, still hazy

Abstract This study portrays recent research–practice connections found in 18 design research reports focusing on the creation of instructional solutions. Solutions in different stages of development varied greatly in duration, ranging from one lesson to a whole year curriculum, spanned all levels o...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Ormel, Bart J. B. [verfasserIn]

Pareja Roblin, Natalie N. [verfasserIn]

McKenney, Susan E. [verfasserIn]

Voogt, Joke M. [verfasserIn]

Pieters, Jules M. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2012

Schlagwörter:

Design research

Research practice gap

Research and development

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Educational technology research and development - Heidelberg : Springer, 1989, 60(2012), 6 vom: 26. Juni, Seite 967-986

Übergeordnetes Werk:

volume:60 ; year:2012 ; number:6 ; day:26 ; month:06 ; pages:967-986

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11423-012-9261-6

Katalog-ID:

SPR01910569X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!