How can organisations learn: an information systems development perspective

Abstract This article sets out to argue that organisations can learn but that they cannot do so in their own right without infrastructural support. This article further examines the notion that individuals in organisations also require the cognitive participation of the organisation itself as a lear...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Baxter, Gavin J. [verfasserIn]

Connolly, Thomas M.

Stansfield, Mark

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2009

Schlagwörter:

Organisational learning

Interpretive paradigm

Mutual learning

Individual learning

Collective learning

ISD

Organisational memory

Anmerkung:

© Springer Science + Business Media, LLC 2009

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Learning inquiry - New York, NY : Springer, 2007, 3(2009), 1 vom: 31. März, Seite 25-46

Übergeordnetes Werk:

volume:3 ; year:2009 ; number:1 ; day:31 ; month:03 ; pages:25-46

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11519-009-0038-8

Katalog-ID:

SPR020528043

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!