Educational aspirations of underprivileged female migrants. An ethnographic case study of a transnational network of care workers between Brazil and Germany

Abstract The theoretical framework of the paper consists of concepts from transnational migration research. With a focus on social practices in the domain of education, the aim is to show how migrants actively take part in the construction of transnational educational spaces. A transnational family...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Fürstenau, Sara [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

Gender

Transnational education

Transnational migration

Anmerkung:

© The Editors of the Journal 2019

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft - Berlin : Springer, 2000, 22(2019), Suppl 1 vom: 21. Juni, Seite 185-202

Übergeordnetes Werk:

volume:22 ; year:2019 ; number:Suppl 1 ; day:21 ; month:06 ; pages:185-202

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11618-019-00882-4

Katalog-ID:

SPR021352526

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!