How nutrition information influences online food sales

Abstract Although nutrition information informs consumer decisions at the point of sale in offline stores, it is unclear whether such information affects online food sales. Using a field experiment, we examine three issues: (1) the impact of nutrition information in online food shopping; (2) the int...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Zou, Peng [verfasserIn]

Liu, Jingwen

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

Nutrition information

Online food sales

Seller reputation

Eye tracking

Anmerkung:

© Academy of Marketing Science 2019

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of the Academy of Marketing Science - Dordrecht : Springer Netherlands, 1973, 47(2019), 6 vom: 14. Juni, Seite 1132-1150

Übergeordnetes Werk:

volume:47 ; year:2019 ; number:6 ; day:14 ; month:06 ; pages:1132-1150

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11747-019-00668-4

Katalog-ID:

SPR022327355

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