The interplay of micro- and macro-scaffolding: an empirical reconstruction for the case of an intervention on percentages

Abstract Micro-scaffolding is an important local phenomenon on a micro-scale of teacher-student-interactions. However, the idea of supporting students to move forward in their zones of proximal developments requires a sound global conceptualization of the intended learning trajectories. This article...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Prediger, Susanne [verfasserIn]

Pöhler, Birte [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Schlagwörter:

Micro-scaffolding

Macro-scaffolding

Percentages

Learning trajectories

Conceptual understanding

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: ZDM - Berlin : Springer, 2007, 47(2015), 7 vom: 26. Okt., Seite 1179-1194

Übergeordnetes Werk:

volume:47 ; year:2015 ; number:7 ; day:26 ; month:10 ; pages:1179-1194

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s11858-015-0723-2

Katalog-ID:

SPR022977740

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!