Language Games and Social Cognition: Revisiting Bruner

Abstract This paper discusses the notion of language games as cultural practices in children’s early linguistic and socio-cognitive development. First, we trace the emergence of this concept in Jerome Bruner’s experimental and theoretical work at Oxford University in the 1960s, work that was informe...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Grazzani, Ilaria [verfasserIn]

Brockmeier, Jens [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

Language acquisition

Language development

Social cognition

Language games

Cultural practices

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Integrative psychological and behavioral science - Boston : Springer, 2007, 53(2019), 4 vom: 24. Apr., Seite 602-610

Übergeordnetes Werk:

volume:53 ; year:2019 ; number:4 ; day:24 ; month:04 ; pages:602-610

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s12124-019-09489-0

Katalog-ID:

SPR024416002

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!