Benefits of a Highly Entitative Class for Adolescents’ Psychological Well-Being in School

Abstract Previous studies of the protective factors for adolescents’ psychological well-being in school have focused on the emotional relationships under the classroom climate. In contrast, the present study focused on the structural relationships among students. To investigate this issue, we examin...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Dang, Jianning [verfasserIn]

Liu, Li

Du, Yue

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

Psychological well-being

Class

Entitativity

Self-efficacy

Identification

Trust

Anmerkung:

© Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2019

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: School mental health - New York, NY [u.a.] : Springer, 2009, 11(2019), 4 vom: 30. März, Seite 766-776

Übergeordnetes Werk:

volume:11 ; year:2019 ; number:4 ; day:30 ; month:03 ; pages:766-776

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s12310-019-09319-z

Katalog-ID:

SPR024897310

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!