Perceived behavioral problems of school aged children in rural Nepal: a qualitative study

Background Studies on child behavioral problems from low and middle income countries are scarce, even more so in Nepal. This paper explores parents’, family members’ and teachers’ perceptions of child behavioral problems, strategies used and recommendations to deal with this problem. Method In this...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Adhikari, Ramesh P. [verfasserIn]

Upadhaya, Nawaraj

Gurung, Dristy

Luitel, Nagendra P.

Burkey, Matthew D.

Kohrt, Brandon A.

Jordans, Mark J.D.

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Schlagwörter:

Child behavior problems

Nepal

Psychosocial

Qualitative

Anmerkung:

© Adhikari et al. 2015

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Child and adolescent psychiatry and mental health - London : Biomed Central, 2007, 9(2015), 1 vom: 26. Juni

Übergeordnetes Werk:

volume:9 ; year:2015 ; number:1 ; day:26 ; month:06

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1186/s13034-015-0061-8

Katalog-ID:

SPR029562937

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!