The Role of the Situation Model in Mathematical Modelling—Task Analyses, Student Competencies, and Teacher Interventions

Abstract In a study within the DISUM research project, we investigated the role that the construction of situation models plays as an essential prerequisite for understanding a given mathematical modelling task, using a sample of 21 9th grade classes (N=416). Specific task characteristics, general m...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Leiss, Dominik [verfasserIn]

Schukajlow, Stanislaw

Blum, Werner

Messner, Rudolf

Pekrun, Reinhard

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2010

Schlagwörter:

Modelling competence

Reading comprehension

Situation model

Word problem

Teacher intervention

Anmerkung:

© GDM 2010

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal für Mathematik-Didaktik - Springer-Verlag, 1980, 31(2010), 1 vom: 05. Feb., Seite 119-141

Übergeordnetes Werk:

volume:31 ; year:2010 ; number:1 ; day:05 ; month:02 ; pages:119-141

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s13138-010-0006-y

Katalog-ID:

SPR030627834

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!