The effects of framed messages for engaging adolescents with online smoking prevention interventions

Abstract Messages emphasizing the harms of smoking (loss-framed) or the benefits of not smoking (gain-framed) may be effective for engaging adolescents with tobacco prevention resources. This novel approach could help to close a gap in tobacco prevention intervention delivery in the pediatric primar...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Mays, Darren [verfasserIn]

Hawkins, Kirsten B.

Bredfeldt, Christine

Wolf, Hilary

Tercyak, Kenneth P.

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

Adolescents

Smoking prevention

Message framing

Primary care

Anmerkung:

© Society of Behavioral Medicine 2017

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Translational Behavioral Medicine - Oxford [u.a.] : Oxford University Press, 2011, 7(2017), 2 vom: 13. März, Seite 196-203

Übergeordnetes Werk:

volume:7 ; year:2017 ; number:2 ; day:13 ; month:03 ; pages:196-203

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1007/s13142-017-0481-5

Katalog-ID:

SPR030645719

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